Karin Alvtegen om livet med ME/CFS

I förmiddags var författaren Karin Alvtegen och hennes son Albin med i Malou Efter tio och berättade om boken Nyckeln till Hinsides som de har skrivit tillsammans. Hon berättade även om sin sjukdom, ME. När hon gjorde det var vi många som kände igen oss.

”Mitt liv är oerhört begränsat. Jag lever i stort sett hemma.”

”Det är som att vakna varje morgon och ha influensa.”

”Utan B12 hade jag inte kunnat sitta här.”

”Det var den enda förlagsfest jag varit på på fyra år.”

”I morgon kväll ökar alla symptom.”

”Jag kan bara hoppas på mer forskning. Det finns dagar när jag känner mig helt desperat i detta. Det finns ingenting jag kan göra för att påverka det. Jag kan göra så otroligt lite. Man har tre procent om dagen. Eller så kan man spara ihop dem och lägga dem på en dag.”

Karin Alvtegen insjuknade för fyra år sedan och fick först, som majoriteten av ME-sjuka tycks få, en felaktig utmattningsdiagnos.

Tack för att du berättar, Karin! Det betyder så mycket för alla oss andra som lever med samma sjukdom.

Se hela intervjun här.

 

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

